در رسانه| مددجویان بهزیستی گناباد ۲۱۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال گرفتند

گناباد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۲۱۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی طی یک سال گذشته (هفته بهزیستی سال قبل تاکنون)‌ به مددجویان زیرپوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی آراسته دوشنبه‌شب به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری افزود: ۳۵ میلیارد ریال طی همین مدت بابت بیمه سهم کارفرما به متصدیان واحدهای تولیدی شهرستان گناباد که برای مددجویان بهزیستی اشتغال ایجاد کردند، پرداخت شده است.

وی ادامه داد:‌ خیران ۱۱۰ میلیارد ریال در یک سال گذشته به مراکز مختلف تابعه بهزیستی گناباد پرداخت کردند و ۱۱۵ میلیارد ریال هم بابت حق مسکن به مددجویان بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

این مسئول تصریح کرد: معلولان زیرپوشش بهزیستی گناباد از ۱۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای تهیه لوازم بهداشتی و سایر ملزومات مورد نیاز نیز برخوردار شدند.

رییس اداره بهزیستی گناباد میزان هزینه های درمانی که طی یک سال گذشته به بیماران نیازمند زیرپوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شده است را ۶۳۰ میلیون ریال ذکر کرد.

آراسته با اشاره به اینکه ۸۲۸ زن سرپرست خانواده از خدمت بهزیستی گناباد برخوردار هستند، گفت: از این تعداد ۵۹۷ نفر مستمری دریافت می کنند و ماهانه هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک هزینه به آنان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد:‌ سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال برای رفع نیاز ضروری زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی گناباد در یک سال اخیر پرداخت شده است.

این مسئول گفت:‌ ۱۷۰ معلول و سالمند نیز از خدمات سه مرکز شبانه روزی بهزیستی گناباد برخوردار هستند و ماهانه هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال یارانه دولتی به این مراکز پرداخت می شود.

آراسته با اشاره به اینکه ماهانه به طور متوسط حدود ۲۰۰ معتاد در پنج مرکز ترک اعتیاد گناباد تحت درمان قرار می گیرند، تصریح کرد: یک سوم این معتادان غیربومی از سایر نقاط استان خراسان رضوی و دیگر استان ها هستند.

رییس اداره بهزیستی گناباد از غربالگری شنوایی و بینایی ۶ هزار نوزاد طی همین مدت در مراکز بهزیستی این شهرستان خبر داد و افزود: ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بابت هزینه های روزمره به مراکز شبه‌خانواده و ۱۲ میلیارد ریال هم برای ترخیص نوجوانان و جوانان تحت نظارت این مراکز در شهرستان گناباد طی یک سال اخیر پرداخت شد.

۳۰ تیرماه لغایت پنجم مردادماه با شعار نهضت حسینی، خدمت مردمی به عنوان هفته بهزیستی در سال جاری نام‌گذاری شده است.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکت های مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت می کنند.

پنج کمپ ترک اعتیاد بانوان و مردان هم در گناباد واقع در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد فعال است.

 

کد خبر 113027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد